Droom

Heb je vragen of opmerkingen over de site? Plaats ze hier.

Droom

Berichtdoor Ongeloofloos » za 31 okt 2015, 23:16

Hey,
Ik zat vorig jaar met een jongen in de klas, waar ik over het algemeen niks mee had.
Wel heb ik hem wel eens knap gevonden of voelde ik me aangetrokken.
Maar hij hoorde bij de populairen kinderen (waar ik een hekel aan heb)
Ik heb vaker ruzie gehad met zijn vrienden.
En haat hem eigenlijk, maar zou ook stiekem best graag bevriend willen zijn
Nu heb ik de laatste tijd on 5 dagen 3 x gedroomd over hem.
Mijn eerste droom herinner ik me heel slecht maar ik weet wel wat ik hem piano zag spelen.
In mijn 2e droom was hij een gevangen in een gevangenis.
Mijn 3e droom herinner ik me iets beter, in het begin hadden we ruzie in die droom.
Maar uiteindelijk werden we vrienden.
Het zijn 3 totaal verschillende dromen.
Ik kan hier niet zo veel mee.
Wat betekent dit?

Groetjes
Ongeloofloos

Re: Droom

Berichtdoor Sheherazade » zo 01 nov 2015, 02:20

Je projecteert iets op hem.
Hij heeft waarschijnlijk extraverte eigenschappen, die jij niet durft te leven.
Omdat hij piano speelt, bespeelt hij ook je gevoelsleven of snaren.
Dus ben je in een haat/liefde positie terecht gekomen.
Dat zijn typische gevolgen van projecties.
Vooral schaduwprojecties, die heel vaak irritaties oproepen.
Hij is een stukje van het mannelijk onbewuste element.
Hij draagt dus altijd positieve en negatieve elementen in zich.
Je kunt niet het een wel en het ander niet aannemen, want het zijn twee kanten van de zelfde munt.
Het gaat dus om, wat je voor een deel zelf moet ontwikkelen.
Misschien ben je een introvert? dan heb je moeite een extraverte houding aan te nemen.
Dat zou ook moeilijk bij je passen. Hoewel ieder die eigenschappen beiden bezit.
Sommigen echter meer uitgesproken.
Een introvert of een verlegen iemand vindt het niet prettig in het middelpunt van de belangstelling te staan. Een verlegen iemand kan zijn terughoudendheid soms overwinnen met oefenen. Maar probeer niet iemand te imiteren, want dan ben je jezelf niet meer.

Kijk, een extravert is een kameleon, die zich ogenschijnlijk aan elke omgeving aanpast en zich daarop beroemt. Ze menen altijd objectief te zijn en zien de introvert als inferieur en slechts subjectief.
Maar kent zijn innerlijke wereld niet voldoende. Hij richt zich op wat algemeen gangbaar is,
De introvert is innerlijk aangepast en heeft moeite met de steeds veranderende eisen van de buitenwereld.
Hij moet immers in harmonie leven met zichzelf. Beiden kennen hun conflicten, maar de extravert is zich daar nauwelijks bewust van, hij wijt dat bijvoorbeeld aan omstandigheden of een ongesteldheid.

Als iets hem zwaar op de maag ligt, is dat bijvoorbeeld het eten, in plaats van iets wat hij niet verteren kan.

De introvert weet wat hij niet verdragen kan, maar is niet in staat om de wereld naar zijn wensen te veranderen. Zo is het wereldbeeld van de extravert totaal anders dan die van de introvert.

Een introvert riep eens uit."was de wereld maar anders, dan had ik geen problemen".
Hoe hopeloos is dat standpunt niet?

Maar beiden hebben hun unieke waarde in de maatschappij, zolang ze zichzelf blijven.
Een extravert houdt ervan op een podium te staan, maar de introvert kijkt liever.
Een introvert doet in de omgeving teruggetrokken aan, omdat hij meer ingekeerd is.
Hij beseft eenvoudig niet dat hij ongeïnteresseerd overkomt, of met een koele distantie.
Dat is slechts schijn, alleen weet hij zich niet ongeremd in de omgang te storten.
Daarom doet hij ondoorgrondelijk of wereldvreemd aan.
Wie hen beter kent, weet wat er achter die houding steekt en hoe anders en boeiend die kan zijn.
Helaas is het westerse wereldbeeld veel te extravert gericht als leidend principe.
In het oosten is het meer omgekeerd, introvert dus, geestelijk gevoelsmatig.

Maar tegenstellingen trekken elkaar aan als tegenpolen.
Helaas zullen ze elkaar zelden of nooit kunnen begrijpen.
Terwijl ze zoveel van elkaar zouden kunnen leren als aanvulling.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Vragen/opmerkingen