droom

Heb je vragen of opmerkingen over de site? Plaats ze hier.

droom

Berichtdoor Lafoxx1 » zo 21 feb 2016, 09:24

HoiHoi,

Ik werd vanochtend een beetje raar wakker want ik had gedroomd dat ik in huis zat.. naast mij zat een vriend. In mijn dromen had hij een relatie met een vriendin van mij. Zij zat op de andere bank schuin tegenover mij. Naast haar zat mijn vriend (in het echt mijn ex, we lopen in het echt weer een beetje bij elkaar) maar dan zie ik opeens hun 2 wat met elkaar doen. De vriend naast mij ziet het ook en word ook een beetje pissig. Als ik er wat van zeg doen ze net of er niks gebeurd is. Uiteindelijk gebeurt het weer. Waarop ik met mijn vriend naast mij wat ga doen om hun terug te pakken denk ik.. beetje vaag allemaal. Maar ik mijn dromen vond ik het echt niet leuk wat ik zag.. en toen ik wakker werd was ik eigenlijk ook een beetje van slag.. wat heeft dit voor betekenis? Of zegt dit iets over mijn leven?
Lafoxx1

Re: droom

Berichtdoor Sheherazade » zo 21 feb 2016, 09:58

Waarom zou je ex geen relaties mogen aanknopen?

Je bent met verwerking bezig maar accepteert de vrijheid van anderen niet.
Ook al is je ex je droomvriend, mag hij doen wat hij wil.

Zelf neem je wel de vrijheid een "vriend" te hebben.

Het is dan ook niet vreemd, dat je in een neurotische patstelling terecht bent gekomen.

De personen in je dromen kunnen ook stukjes van jezelf uitbeelden, waarmee je geen vrede hebt.

Nu imiteer je het gedrag van je "ex" of vriend? en dat stuit dan niet op je dubbele moraal?

Opvallend is dat de droom een 4 tal uitbeeldt, wat weer een Zelfbeeld kan betekenen.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Vragen/opmerkingen