Melding als je wordt genoemd

Heb je vragen of opmerkingen over de site? Plaats ze hier.

Melding als je wordt genoemd

Berichtdoor Lente » zo 14 aug 2011, 08:02

Hoi Bastiaan en Yvonne,

Het aantal posts wordt steeds groter, en het lukt mij niet om alles bij te houden.
Soms wordt wat je hebt geschreven door iemand verder besproken, of je naam wordt genoemd. Is het mogelijk om hiervan een melding te krijgen, voor het geval je wilt reageren?

groetjes, Marieke
Lente

Re: Melding als je wordt genoemd

Berichtdoor yvonne » zo 14 aug 2011, 11:43

@Lente:
Bovenin beeld, naast de optie Gebruikerspaneel zie je de optie Toon je eigen berichten. Als je daarop klikt, krijg je een overzicht van alle topics waarin je een bericht geplaatst hebt. Aan de kleur van de folders ervoor, kun je zien of hier nog meer reacties op gekomen zijn.
Ik denk niet dat het mogelijk is om een reactie te krijgen als je naam genoemd wordt. Je zou wel op je eigen naam kunnen zoeken met het zoekscherm boven in beeld, maar echt een elegante oplossing is dat natuurlijk niet... :D

@Diedeltje:
In principe zijn alle posts op dit forum toegankelijk voor iedereen op het internet. De opzet van dit forum is om een 'open forum' te zijn, zodat ook niet-leden in de kennis en ervaringen van de leden kunnen delen. Je dient hier zelf rekening mee te houden met het plaatsen van je reacties. Zet er dus geen dingen op waarvan je het niet prettig vindt dat iedereen dit kan lezen.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor m!rj@m » zo 14 aug 2011, 12:04

@Diedeltje:Ik heb ontdekt dat er een aantal topics wel gesloten zijn voor niet leden.
Zoals nieuwtjes en mededelingen.
Log gewoon uit en je ziet welke topics je mist en je weet welke niet toegankelijk zijn voor niet leden.

@ iedereen: wat ik doe als ik alles gelezen heb is om op : Markeer alle forums als gelezen.
Deze zit rechtsboven aan de homepage van het forum.
Als je hierop klikt dan zullen alle plaatjes voor de topics op de kleur grijs komen te staan.
Het enige wat je hoeft te doen als je weer inligt is de topics met de gele plaatjes ervoor aan te klikken.

Kijk dit bedoel ik:
Afbeelding = een topic waarin je gereageerd hebt en er is een bericht na jouw reactie geplaatst.
Afbeelding = een nieuw bericht waar je nog niet op gereageerd hebt.
Afbeelding = een bericht waarop je gereageerd hebt en er is na jou niet meer gereageerd.
Afbeelding = is een bericht waarop je niet gereageerd hebt en na je laatste inlog ook niet meer is gereageerd.

Als je dus steeds voor je uitlogd op :markeer forums als gelezen klikt kun je heel vvlot zien op welke topics is gereageerd na jouw inlog.
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Berichtdoor yvonne » zo 14 aug 2011, 12:19

Hoi Diedeltje,

Dat klopt inderdaad: het onderdeel dromen is voor iedereen te lezen. Zoals jouw droom metamorfose onlangs. Dat is ook de opzet van dit forum. Het is een open forum waar iedereen alles mag lezen. Als je dat niet prettig vindt, moet je ze of niet plaatsen, of zo plaatsen dat het geen informatie bevat die je niet wilt prijsgeven aan de rest van het internet.

Groetjes,
Yvonne
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor eenhoorntje » zo 14 aug 2011, 21:23

Oeps , dat wist ik ook niet ?
Dus de vraag van mijn buurvrouw haar droom staat voor iedereen te lezen ?
Dit was de bedoeling om via deze forum te vragen zonder dat iedereen kon meelezen .
En in vertrouwen naar mijn buurvrouw toe !
Oeps , daar gaat vertrouwen naar buurvrouw toe ( ze stemde wel toe om dit te vragen aan deze forum , maar niet naar de hele wereld toe !)
Dus mijn dromen staan dan ook ergens anders te lezen ? En onze gesprekken daarrond ?
Daar gaat mijn vertrouwen dan !

Warme liefdevolle hartsknuffel,
Eenhoorntje
eenhoorntje

Berichtdoor m!rj@m » zo 14 aug 2011, 21:30

Dit is eigenlijk bij alle fora dus als je wil weten waar je "veilig" kan kletsen moet je dus even uitloggen en als gast kijken waar je wel/niet kan lezen.
Ik denk altijd :de mensen kennen me niet dus wat maakt het uit?
En als ze me wel kennen heb ik geen geheimen. ;)

Ik kan me indenken van je buurvrouw trouwens eenhoorn ,maar zolang je geen namen noemt........

De mensen mogen best de namen weten van mijn man en dochter ,maar als ik het bijvoorbeeld over mijn broer of zus heb heb ik het over mijn broer of zus.
Zij weten niet dat ik op dit forum zit en ik laat hun privacy intact door hun namen niet te noemen.
m!rj@m

Berichtdoor Lente » ma 15 aug 2011, 07:28

:geek: Ik snap het, maar denk dat ik door de toegenomen drukte af en toe een bericht mis. Soms heb ik al gelezen en denk ik, ik antwoord straks, en kan vervolgens het bericht niet meer vinden :roll:

De privacy vind ik ook best een punt, ik heb een tijd getwijfeld of ik mijn eigen naam wilde gebruiken of alleen mijn nick. Maar doordat je een band krijgt met de mensen met wie je "praat" kreeg ik toch de neiging om mijn eigen naam te gebruiken in de berichten. Voor mij voelde dat ook wel een beetje als uit mijn schulp kruipen, en te gaan staan voor wie ik ben. Niet dat ik alles nu op het scherm knal, nou ja, jullie begrijpen het wel... :P
Marieke
Lente

Berichtdoor m!rj@m » ma 15 aug 2011, 08:47

Het is goed om te weten dat alles openbaar is zodat je weet wat je wel en niet online kunt zetten.
En je voornaam alleen zegt ook niet alles aangezien er veel Mariekes zijn net als Mirjams.
Dus dan weten veel mensen nog niet wie je bent.
Ach en Lente is ook een hele mooie naam.
m!rj@m

Berichtdoor bastiaan » ma 15 aug 2011, 15:15

Als het goed is kun je vanaf nu het vinkje "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aanvinken als je ergens iets post. Je krijgt dan een email als er nieuwe berichten geplaatst worden.

In het gebruikers paneel kun je zien op welke onderwerpen je "geabonneerd" bent. Dat vind je terug onder de "Overzicht" tab bij abonnementenbeheer.
bastiaan
Beheerder

Berichtdoor Roosm@rie » ma 15 aug 2011, 18:42

Oke ga ik direct toepassen! Super dat dit erbij gekomen is!!!!
Roosm@rie

Volgende

Keer terug naar Vragen/opmerkingen