Luchthaven

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Luchthaven

Berichtdoor NAKL » zo 13 aug 2017, 10:24

Hi
alweer een droom over een reis/vakantie. Deze keer niet in een hotel, maar in een luchthaven. Steeds start de droom op het moment dat ik naar huis wil/moet gaan. Normaal geraak ik zelfs het hotel niet uit, maar in deze droom ben ik blijkbaar toch al tot in de luchthaven geraakt. (er is duidelijk verbetering).
Opvallend aan het gebouw : veel open ruimten, veel glas, grote ruimtes waarbij je de verschillende verdiepingen kan zien. Ik voel me niet angstig, gewoon zo van ' allee ze, ik ben de weg weereens kwijt.... '
Wat inderdaad terug keert : ik ben de weg kwijt. In de luchthaven dus, deze keer.
Bij het zoeken naar de uitgang (rustig, dat heb ik ondertussen al geleerd) word ik aangeklampt door een kind. 5 jaar, niet ouder. Het is zijn mama kwijt, en ik wil best wel helpen zoeken.
Ik ben toch de weg kwijt, dus wie weet, vind ik op die manier de uitgang wel.
Tijdens de zoektocht naar de mama, komt er een dame op ons af met uitgestrekte armen.
Ook mensen van de beveiliging komen op ons af.
Ik vraag aan de dame : "ben jij de mama? Kan je dat bewijzen? " Ahja, ik ga dat kind toch niet aan een wildvreemde meegeven?
En dan..... neemt ze een pistool en schiet me neer.....
Einde droom....
Wakker.
NAKL

Re: Luchthaven

Berichtdoor Sheherazade » zo 13 aug 2017, 12:05

Voor een deel lijkt het een stukje agora-fobie, of sterke introversie.
Je vreest de grote wereld en durft je vleugels niet uit te slaan want dan verdwaal je in de grote wereld.
Op de lucht- (of vlucht-? ) haven loopt een verloren kind dat waarschijnlijk je innerlijke kind is of de verloren ziel. Je ontfermt je over het kind en het is heel goed mogelijk dat het andersom is en het kind jou bij de hand neemt omdat zij wel de weg weet. Maar dan komt de moeder eraan en denkt dat jij een ontvoerder bent en schiet je af. Jij zou het kind niet aan een vreemde afstaan, maar waarom zou de moeder jou dan vertrouwen? Jij bent toch ook een vreemde?
Schieten is vaak kritiek uiten.
Het pistool is ook een fallisch symbool. Misschien schiet ze mannen neer die de oorzaak zijn van haar kind?
Kinderen vallen onder de eigenheid van een moeder. Mannen zijn meer een middel tot een doel en daarom vreemden.
Jij bent hier de vreemde eend in de bijt.
Maar alles behoort toch jou toe want het is een product van je onbewuste en gedachten.
Het onbewuste reageert naar hoe het ego zich opstelt.
Je zou b.v. een vijandige houding van de anima kunnen hebben opgeroepen.
Dat wreekt zich altijd.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor NAKL » di 15 aug 2017, 08:33

hi, ik weet niet hoe ik mij daarbij moet voelen.
Telkens als ik denk dat ik "goed bezig ben", blijkt het omgekeerde.
Hier wil ik even over nadenken.
Bedankt voor je antwoord.
Groeten, Nadja
NAKL

Berichtdoor NAKL » di 15 aug 2017, 08:40

Ik heb even 'anima' opgezocht. Wist de betekenis niet.
Nu ben ik helemaal in de war en bang dat ik echt iets verkeerds heb gedaan, gedacht....
Ik ben nu een tijdje bezig met meditatie, yoga, .... en ik dacht echt dat ik - door in de luchthaven te zijn, en niet in het hotel - op de goeie weg was naar 'huis'.
Ik dacht dat het kind mijn nood naar zelfzorg was.
Ik dacht dat de vrouw mijn vertrouwen was.
De grote ruimtes en het gemak waarmee ik er door loop, voelde aan als 'ach, ik kom er wel'
Je hebt vast wel gelijk....
Nogmaals bedankt voor je antwoord. Fijne dag, Nadja
NAKL

Keer terug naar Dromen