Hotel Get Away

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Hotel Get Away

Berichtdoor Izumi_Shinju_27 » ma 13 nov 2017, 21:44

God ik zie dat ik een droom niet lang geleden heb gepost hier en voel meteen schuldig dat ik nu nog een post hopelijk is dat ok ;v;

De droom die ik had gisteren, ging zo

Ik kreeg een gratis hotel uitje voor mij, Geen idee hoe het hotel heet, maar de kamer dat voor mij was gereserveerd is nummer 8 (grappig genoeg dat is mijn geluksgetal) De hotel get away is voor mij en een groep vrienden (allemaal meiden).

Wanneer we aankomen bij het hotel, zijn onze spullen al bij onze kamer en we krijgen te horen waar de kamer is, het is een verdieping omhoog. Ik leid de groep, naar boven, eenmaal boven komt een van de andere groep naar mij toe met een kleine briefje.

Op het briefje stond erop dat kamer 8 (de kamer dat dus voor ons is klaargemaakt) met rust gelaten moet worden en als dat niet gebeurt dat er precies op middernacht iets zou gebeuren. Verder is het nummer 25 op het briefje, (ik weet niet meer wat de 25 op slaat)
Ik vond de brieje nogal gek, omdat wij hebben een hotel getaway gekregen van iemand, het is niet dat we dit plande. Dus ik ga nog steeds voorop op zoek naar kamer nummer 8. We wilde immers gewoon lekker genieten.

Wanneer we bij de lounge komen voor onze kamer, komen we twee andere meiden tegen die gezellig aan een kleine ronde eettafel zitten, achter hun zie ik deur 9 en 10. Ik vraag aan hun of ze weten waar kamer 8 is. Ze halen hun schouders op en willen ons niet verder helpen. Ik loop door de lounge en bekijk alle deuren om te zien of kamer 8 niet ergens anders verstopt is.

Wanneer ik alle deuren heb bekeken kom ik weer terug waar die twee meiden zaten, de groep vrienden kijken me ook bezorgt en raar aan omdat, we hebben een getaway gekregen maar onze getaway kamer is gewoon niet te vinden. Terwijl we van andere hebben teweet gekregen dat het in deze ruimte moet zitten.

Naast de eettafel is en smalle raam, versierd met een soort victoriaanse raam

Afbeelding

Het ziet er beetje zoals het bovenstaande foto uit.
Weer gaat er in ons om dat er iets niet goed is, dan weer hetzelfde meisje dat me dat briefje gaf zei dat we een soort chant moesten uitspreken en dat we alle handen op elkaar moet plaatsen en dan de chant moet spreken, zodat de deur van de kamer te voorschijn zou komen als we de chant 3 keer uitspreken en onze handen drie keer op en neer duwen, (net als een chant voor een wedstrijd om elkaar moed in te spreken)

De kamer deur verschijnt nadat we de chant hebben uitgesproken, Ik en dat meisje dat me het briefje gaf en zei dat we chant moeten uitspreken beginnen meteen in een deense positie te staat om de andere meiden in onze groep te beschermen. Wanneer er niets gebeurt gaan we met zijn alle naar binnen.

In de kamer liggen al onze spullen al bij een grote eettafel. Verderop liggen er bedden voor ons klaar, we moesten alleen een zwart beschermplastiek eraf halen zodat we lekker konnen liggen. Wanneer ik goed rond kijk in de kamer, lijkt het alsof we in een tuin zijn, in plaats van een kamer. Er is een deur, de ramen en een klein ander victoriaans raampje boven de ramen dat naast de deur staat.

Wanneer we terug kijken naar de ingang zien we dat er een doodskist in de kamer staat. Ik herriner me het kleine briefje weer, dat er iets zou gebeuren als onze kamer niet met rust gelaten word. De meiden worden bang omdat ze een kist zien, Ik aan de andere kant raak niewsgierig en ga op onderzoek uit wat de kist eigen is. Alsof is genoeg kracht heb op wat er in die kist zit aan te nemen en mijn vrienden te beschermen.
De kist was best rijk versierd en gemaakt van hout en wat lijkt of marmer. Een mix ervan althans.

Helaas werd ik wakker toen ik bij de kist stond. Ik kan alleen 8 begrijpen dat is mijn geluksgetal 25 zegt me niets, het is niet mijn leeftijd, en mijn verjaardag heeft er ook niet mee te maken.
If you dream, you live, If you live, you exist, If you exist, you want to know your existence
Izumi_Shinju_27

Re: Hotel Get Away

Berichtdoor Sheherazade » di 14 nov 2017, 01:53

Het hotel komt vaak voor in dromen.
Symbolisch trekken we 's nachts naar het "hotel", om verzorgd te worden.
Het hotel is natuurlijk het onbewuste.
8 is dan wellicht je geluksgetal, maar hier heb je niet veel geluk lijkt mij.
8 is ook de lemniscaat en de ourobouros (slang die in zijn staart bijt verslindend en voortbrengend)
8 is de levenscyclus, de oneindigheid en daarmee ook de dood en het leven ineen.
Het raam is typisch. bovenin zie je de symbolische pauwenstaart, de waaier dus. (bijna een Freemason lodge)
Met het tafeltje dekje, ezeltje strek je, dacht je dus een magisch kamertje te openen.
Het is echter zoals zo vaak in het onbewuste een valstrik.
Binnen blijken zwarte hoezen over de bedden te zijn gedrapeerd, wat al een omineuze betekenis heeft.
Meer iets uit een mausoleum of mortuarium.
Deze omineuze sfeer wordt direct duidelijk uit de doodskist die er staat.
Je zou niet willen bivakkeren naast een doodskist lijkt mij, vooral niet in je slaap.
Wat ligt er verborgen in die kist? Vast iets dat je lang geleden hebt weggestopt.
Daarmee lijkt het meer een werkvakantie te worden. Maar gelukkig sta je er niet alleen voor met al die hulpkrachten.

Wat 25 inhoudt is mij ook niet duidelijk, al zou het een werkweek kunnen zijn met een weekeind 5+2=7
7 is een heelheid, want de mythische schepping duurde 7 dagen. We kenden vroeger 7 planeten, 7 goden enz. 2 is dualisme. 7 is verder een belangrijk priemgetal. 2x5= 10 ook een voltalligheid of Zelfsymbool.
Dan kun je er nog 70 van maken als mensenleeftijd.
Of volgende maand Kerstfeest.

Je hoeft je niet te verontschuldigen over het plaatsen van een tweede droom, je spamt het hier niet vol ;)
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor Sheherazade » di 14 nov 2017, 07:50

Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor Izumi_Shinju_27 » di 14 nov 2017, 16:53

Gek genoeg die kamer, of mausoleum waar in zat, voelde praktisch serene aan. Rustig, alsof er geen gevaar was, degene die angst toonde waren de andere 5 of 6 meiden die met mij in die kamer zaten.

Ik was best rustig in de kamer. Ik voelde me niet bang, niet voor wat er in die kist zou zitten, niet voor wat er misschien zou komen op middernacht, niet voor de magische kamer.

Ik heb ook naar de andere link gekeken, helaas zegt het artikel me niet veel. Ik weet wel dat er achter die 25 op dat briefje iets stond. Ik kan het helaas niet meer herinneren ^^;
If you dream, you live, If you live, you exist, If you exist, you want to know your existence
Izumi_Shinju_27

Keer terug naar Dromen