Droom

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Droom

Berichtdoor Marie1234 » zo 13 mei 2018, 06:21

Het begon dat we in een vrachtauto zaten met mijn gezin. In Schotland bij het meer van lochness. Daar kwamen we bij een hele stijlen weg naar beneden. Mijn jongste van 2 glijd uit de vrachtauto en komt in het meer terecht. En dan zit ik in een kabelbaan boven het meer en zie hem steeds veder naar beneden zakken en ik kan hem niet achterna. Maar er zitten mensen aan de kant op een terras die ik waarschuw. En iemand gaat het water in. En tien werd ik wakker.
Marie1234

Re: Droom

Berichtdoor Sheherazade » zo 13 mei 2018, 07:58

De vrees een kind te verliezen leeft wel in elke ouder.
Het water is het onbewuste (of de 7 sloten tegelijk).
In Loch Ness zou een monster leven, maar dat is nooit overtuigend aangetoond en dus een mythe.
Schotland spreekt tot de verbeelding want het is ruig en mooi, mystiek, eigenzinnig en Keltisch, koppig opvliegend.

Bij een kabelbaan denk je aan een "overspanning".
Alles waar je niet op let raak je in dromen kwijt, ook kinderen.
Omlaag glijden of gaan is ook een beeld van libido verlies. Het teveel van de kabelbaan vervalt als het kind in het water terecht komt.
Afglijden kan te maken hebben met controleverlies. Het kind dreigt je te ontglippen. (separatieangsten?)

Het contrast tussen de mensen op het terras (ontspannen) tegenover de gestreste of opgefokte angst van het ego vanwege het kind dat ontglipt.

Het kind is ook een deel van jezelf. Wat ontglipt er in jou?
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen