de tijdreiziger

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

de tijdreiziger

Berichtdoor Kareljan » vr 09 nov 2018, 08:17

Ik wordt door een organisatie achtervolgt. Ze proberen mij via een computer mij te deleten.
Op scherm is mijn hoofd in 4 delen verdeeld. Als de organisatie mij kan vinden op de plaats waar ik ben en de juiste jaartal dan raak ik een deel kwijt en als ze me op heterdaad kunnen pakken en bij alle vlakken vol wordt ik verwijderd.
Nadat ik mijn 3 vlak was kwijt geraakt ben ik gereisd door de tijd vele duizenden jaren vooruit met de missie om uit te komen in de tijd van de organisatie. Ik ga op zoek naar de computer om mezelf uit het systeem van de organisatie te halen zodat ik niet bestaan hebt in hun ogen.
De organisatie heeft een logo met een soort Schelp.
Ik vind een kleine kerk met logo en breek de deur open binnen is het mistig en veel snuizerijen maar zie ook een groene waterslang.
Met mijn omzwervingen kom ik bij een soort restaurant. Buiten staat een jonge vrouw mensen naar binnen te praten. Er staat ook een bodybuilder er naast geheel nakend. Twee dames die bij me zijn geinteresseerd in zijn geslachtsdeel. Ik loop heet gebouw in en komt een ander bodybuilder tegen en vraag of hij met mij wil handje drukken.
Ik ben ineens in een hotel lobby waar het hoofd van de organisatie huisvest. Dit is een vrouw chinees van afkomst naam ma ching. Ze wordt streng bewaakt maar nu is ze in opperbeste stemming en zit in een zwembad vol met dames die als marionetten achter zitten. Ze rookt dikke sigaar en is aan het genieten. Ze gebied enkele kinderen om naar toe te komen. Ik loop mee met een kind en steek de vrouw met een mes in der buik zonder dat de bewaking het in de gaten heeft en dat ik rustig kan vertrekken
Kareljan

Re: de tijdreiziger

Berichtdoor Sheherazade » vr 09 nov 2018, 09:02

Dromen schetsen vaak een paranoïde gedachtegang. Men voelt zich bespioneerd of achtervolgt en het geeft dus angsten aan.

De 4 deling van het hoofd is wel leuk want Jungiaans is de psyche in vieren gedeeld waarvan een deel het meest bewuste is (meest dominante functie. De drie anderen zijn dus meer met het onbewuste verbonden of veel minder geïntegreerd of ontwikkeld.

De schelp is verbonden met de zee en de anima. Aphrodite zou uit een schelp zijn opgestaan net als Venus. (geboren uit "schuim")

Ik vind een kleine kerk met logo en breek de deur open binnen is het mistig en veel snuizerijen maar zie ook een groene waterslang.

In elke vorm van geloof leven slangen als beeld van het kwaad.
In Genesis is de slang het eerste schepsel.
De kerk heeft altijd goed en kwaad van elkaar pogen te scheiden maar kan toch niet ontkennen dat beiden even sterk zijn. Hoewel de paus godbetert nota bene heeft beweerd dat het kwaad niet zou bestaan. (Privatio boni)
Je vraagt je af hoeveel zand ze daar nodig hebben om in ogen te strooien?
De ultieme misleiding van de duivel is mensen ervan te overtuigen dat hij niet bestaat. (ontkenning van het kwaad)

De macho met spierbundels en ballen prostitueert zijn edele delen voor de deur van de "eetgelegenheid".
Eten is met lusten verbonden. De dames zijn alleen geïnteresseerd in zijn "afmetingen". (Eros op zijn smalst).
De Chinese dame is zonder twijfel een bordeelhoudster. Kinderprostitutie is daar niet ongewoon.
Wellicht dat je haar daarom neersteekt.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Berichtdoor Kareljan » vr 09 nov 2018, 11:47

De connectie met dit alles ontgaat me!
De groene waterslang was geen echte slang maar een plastieken om water te besproeien.
Kareljan

Berichtdoor Sheherazade » vr 09 nov 2018, 12:34

De plastic slang is daarom niet minder als symbool.
Wijst wel op iets kunstmatigs maar juist dat is misleiding.
De slang sproeit water wat het onbewuste is.
Tenzij je wellicht een waterleiding bedoelde?
Wat toch een zelfde connectie kan hebben.

Je zou wel wat duidelijker mogen zijn in de omschrijving.
Niet meer dan een droom per post. Geen dromen van derden plaatsen.
Sheherazade

Keer terug naar Dromen