Wat betekent mijn droom?

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Wat betekent mijn droom?

Berichtdoor Josephine » ma 08 dec 2014, 20:42

Hallo lieve mensen, ik heb laatst een hele rare droom gehad, dit is hoe hij ging:

Mijn opa is in het echt al bijna een jaar overleden, (24 december 2013) en alhoewel ik hem mis, ik denk eerlijk gezegd niet erg vaak aan hem omdat we elkaar bijna nooit zagen (hij woont in Denemarken en ik in Nederland) en omdat hij dement was had hij altijd veel moeite met dingen onthouden.

Maar in mijn droom fietste mijn vader en mijn broer door een graanveld, ik zat achterop bij mijn vader en we bleven maar vallen, de weg leek eindeloos vooruit te gaan totdat we op een gegeven moment naar links gingen. Mijn broer wachtte buiten en mijn vader en ik liepen een oud huis binnen dat heel rommelig was, en alhoewel het niet leek op mijn opa's huis... Ik weet zeker dat dat het was want mijn vader zei dat we opa's spullen moesten meenemen naar zijn huis. Nu komt het rare gedeelte, ik zag mijn opa lopen en toen ik naar hem toe wilde lopen nam hij een stap achteruit en zei: 'Stop, als je nog één stap vooruit zet dan zal je wakker worden en ik wil je graag nog iets vertellen.' Ik stond daar en was helemaal sprakeloos, het enige wat ik deed was huilen terwijl mijn vader vroeg wat er was antwoordde ik: 'Zie je opa dan niet?!' Maar ik was de enige die hem zag. Hoe dan ook, mijn opa begon aardige dingen over mij te vertellen, dat het allemaal goed zou komen en dat hij heel trots is op de vrouw die ik ben geworden (ookal ben ik pas 13 haha) ik zal succesvol worden en ik moet hem onthouden zoals hij was voordat hij dement werd. Ik bleef maar huilen en knikken en toen hij klaar was, ging hij op een bankje zitten naast mijn vader die inmiddels moe was geworden en hij vertelde ook dat ik bijzonder was en dat alleen ik hem kon zien, toen hij klaar was met zeggen wat hij wilde vertellen, toen verdween hij en daarna werd ik pas wakker.

Toen ik eenmaal wakker was begon ik te huilen omdat ik hem mis, ik hou heel veel van hem en zou graag willen weten wat mijn droom betekent, ik heb wel vaker rare dromen, maar dit is de mooiste droom die ik ooit heb gehad en daarom deel ik hem hier, zou iemand alsjeblieft kunnen vertellen wat dit betekent?

Bedankt, Josephine.
Josephine

Re: Wat betekent mijn droom?

Berichtdoor Sheherazade » ma 08 dec 2014, 22:07

Het is een heel bijzondere droom die ik maar zou koesteren.
Je krijgt een bevestigend beeld dat mogelijk iets over je ontwikkeling aangeeft.
Ook al zijn mensen dement geworden, hun geest gaat voort.
Het is dus goed mogelijk dat hij een toekomst ziet van de vrouw die je zult worden.
Dat hij overleden is, betekent dat je hem hier in zijn geestelijke vorm ziet.
Ook mogelijk dat je hem vaker zult gaan zien.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor Anoniemer je » ma 13 feb 2017, 21:52

Dat betekent dat je denkt dat je niet aan hem denkt maar dat eigenlijk dus wel doet en dat je van hem houd ne hem mist :cry:
Anoniemer je

Berichtdoor Sheherazade » di 14 feb 2017, 08:11

Ja natuurlijk.
Onbewust blijf je ermee verbonden.
Wie in het leven al een band had, behoud die ook over de dood heen.
"Een liefde sterker dan de dood" (*Teresa)
Soms weet je niet dat iemand van je houdt, of om je geeft, maar komt dat later in dromen tot uiting.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen