droom 096 op straat

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

droom 096 op straat

Berichtdoor droombelever » wo 15 nov 2017, 00:43

In deze droom was ik op straat aan het wandelen. Waar ik heen ging, weet ik bij het ontwaken nietmeer, maar ik dacht dat ik naar huis ging. Het werd duister, alles kreeg een grijstint. Ik bekeek mezelf eens goed en zag wat ik allemaal aanhad. Dan keek ik eens rond, en zag dat ik helemaal alleen op straat was. Dan deed ik alles (kanten jurkje, hemd, onderhemd, schoenen en lange broek) uit. Op mijn kousen en schoenen na, was ik dus naakt. Ik had geen onderbroekje aan. Dan trok ik dat kanten jurkje terug aan. En de rest van mijn kleding liet ik maar gewoon op straat liggen. Ik kwam voorbij een bakker en ging daar binnen. Kort nadien komt er een vrouw met een kind binnen, dat kind bekijkt mij en vraagt aan de moeder:"Mama, is dat een meneer of een madam"? Op dat moment zegt de verkoopster:"De volgende". De meneer die voor mij was, die kijkt me aan en zegt:"Cindy, het is aan jou". Dan zegt die vrouw tegen dat kind;"Ik weet het niet, want Cindy is een naam die zowel aan jongens als aan meisjes gegeven word". Ik zei tegen de verkoopster wat ik nodig had. Toen liep de wekker af. Dus einde droom.
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Re: droom 096 op straat

Berichtdoor Sheherazade » wo 15 nov 2017, 08:00

Een bakker heeft ergens iets verzorgends, moederlijks, voedster-achtig.
Hier komt weer het oude thema boven van je wens een meisje te willen zijn.
Het brood is verbonden met koren en Kore, de Griekse korengodin.
En Hera, de bewaarder van het vuur in de huiselijke haard.
Transformatie graan, vuur, brood.
Brood heeft met het leven te maken, ook het lichaam. (komt van de Egyptische korengod)
Koren en brood hebben altijd een rol gespeeld in de religie als offerande en opstandingssymbool. (gist :laughter: )
Freud verbond de bakker natuurlijk met eetlust en seks. ( Lekkere broodjes en taartjes).
De bakker is een bijna dorps sociaal icoon. Dorps, omdat het nu de supermarkt is geworden.
Bij de warme bakker ontmoeten de mensen elkaar.

Jij legt je kleding af om als meisje of hermafrodiet te herrijzen. Maar ja, het is natuurlijk een oude droom.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen