Bang?

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Bang?

Berichtdoor Deniser » za 18 nov 2017, 09:48

Goeie morgen :)

Ik dacht ik probeer dit eens want ik heb vannacht een nachtmerrie/droom gehad die ik niet kan plaatsen.
Ondanks dat ik vannacht en nu net gezocht heb op deze website, kom ik er toch niet helemaal over uit.

Ik ben een gamer, ik game veel, zit veel met m'n headset/koptelefoon op en speel af en toe gitaar.

Vannacht droomde ik dat ik in het donker achter m'n computer zat, maar niet vanwege de computer.
Ik zat met m'n koptelefoon op mijn gitaar te bespelen, het geluid van de gitaar ging via mijn koptelefoon.
Plotseling, was dit geluid weg. Dit negeerde ik in het begin, best lang voor mijn gevoel.
Maar ik voelde me lichtjes een beetje bang worden, waarom precies weet ik niet.
Uiteindelijk ging ik om mij heen kijken, en ging de deur achter mij (van de gang naar boven) langzaam open.
Alles was donker, en ik voelde me best wel bang op dat moment.
Maar omdat ik mezelf altijd wil bewijzen zette ik mijn benen tegen het bureau om een duw te geven zodat ik met mijn bureau stoel de gang in zou rollen.
Toen ik in de gang kwam kwam er een rilling, en heel eng en naar gevoel, er gebeurde IETS maar dat kan ik me niet herinneren het ging heel snel ik wilde een soort schrik/schreeuw uitlaten, en werd hiervan zelf wakker.
Ik heb daarna heel lang wakker gelegen omdat ik bang was en te lang in het gevoel bleef hangen en dus erg slecht geslapen daarna.

Nou las ik dat over een gang dromen voor spirituele groei en leren staat, een koptelefoon staat ervoor dat ik goed naar mijn intuitie zou luisteren en een gitaar voor gezellige bijeenkomsten, harmonie en passie in de liefde. Dit klinkt allemaal zo positief, maar waarom was de droom dan zo eng etc?

Dankje :)
Deniser

Re: Bang?

Berichtdoor Sheherazade » za 18 nov 2017, 10:15

Denk dat je teveel opgaat in de virtuele wereld van het gamen en internetten.
Je sluit jezelf juist af want je zet een hoofdtelefoon op om muziek te horen.
Dit gaat dus helemaal niet over naar je intuïtie luisteren.
Die zou overdonderd worden door je andere obsessieve bezigheden.
De gang is de zuigkracht van het onbewuste.
Hoe meer je opgaat in die vaak demonische spelletjes, hoe groter de kans dat je in een trance terecht komt en meegezogen wordt in een duistere innerlijke wereld van het onbewuste.
Net zoiets als astronauten die marooned raken.

Een gitaar staat symbolisch voor de snaren van de ziel bespelen.
Vaak ook een seksueel symbool of van de liefde. Daarom hielden ze serenades aan de balkonnetjes van de Juliettes en Roodkapjes. Je ziet het instrument en vooral de verwante de luit vaak in genrestukken.

Iets trekt je dus terecht bij die computer vandaan.

Natuurlijk is een instrument bespelen mooi en leuk, maar zou je niet beter wat minder introvert of autistisch achter je PC hangen en werkelijk muziek ten gehore brengen? Met gamen is toch nauwelijks iets waardevols of blijvends te behalen.
Tenzij je op het winnen van het slijk der aarde bent gefocusseerd. (geld)

De angst kan ontstaan als je te eenzijdig bent en de ziel verwaarloost.
Jung noemt de "perils of the soul", die niet te negeren angsten kunnen veroorzaken.
Hoe eenzijdiger men is hoe meer oppositie/compensatie er vanuit het onbewuste ontstaat.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen