droom 097 omgekeerde wereld

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

droom 097 omgekeerde wereld

Berichtdoor droombelever » zo 19 nov 2017, 11:06

In deze droom was ik in het huis van mijn grootouders-zaliger. Het zag er naar uit dat in deze droom mijn grootouders ook overleden waren, want volgens ik zo kon zien, woonde IK daar. Al mijn meubels en kleding was daar. Ik ging een kamer binnen, dat bleek een wc te zijn. Ik ging zitten omdat ik nodig moest en tegelijk deed ik mijn lange broek uit. Het was een blauwe jeansbroek met witte en rode bloemen aan de onderkant van de pijpen geborduurd. De pijpen waren heel breed, net zo breed als de lengte van mijn voeten. Dus om die broek uit te doen, hoefde ik mijn laarsjes niet uit te doen. Zo te zien had ik geen onderbroek aan. (gebeurd wel meer in mijn dromen dat ik geen onderbroek aan heb). Dan stak ik die broek in een bak die daar stond. Toen ik terug zat, hoorde ik iemand aan de deur morrelen, want die wilde blijkbaar binnenkomen. Dus ik sta op en ga de deur opendoen. Er stond een kennis van vroeger aan de deur die wilde ook naar de wc gaan, maar toen die mij zag, zei die:"Oh, ik wist niet dat gij op de wc zat". Ik ben dan maar terug naar buiten gegaan. Het was toen echt buiten, want hoewel ik door die deur naar binnen gekomen was, en die deur in de traphall was, was die nu buiten. Ik doe die deur toe en... weg was die deur. Ik stond nu helemaal alleen op een soort van woestijn. Nergens iets te bespeuren van begroeiing, of bebouwing. Ik besloot om eens een stukje te gaan vliegen. Op het moment dat ik vrij hoog was, zag ik héél in de verte iets op mij afkomen. Het bleek een doodgewone houten plaat te zijn. Die plaat kwam tot onder mij gezweefd en ging dan wat omhoog zodat ik OP die plaat kwam te liggen. Dan zag ik dat er twee handgrepen tevoorschijn kwamen en voelde ik dat er een plankje, (steurn bleek later) achter mijn voeten omhoog kwam. daarna vloog die plaat met een rotvaart terug van waar die gekomen was. Na enige tijd kwam ik zo aan een felle lichtstraal. Daar kantelde die plaat zodanig dat ik het gevoel had dat ik ten opzichte van de grond, nu stond. (Vandaar dat plankje en die handgrepen). Ik ging met een rotvaart omhoog, in die lichtstraal. Zo zag ik dat ik dan de aarde verliet. Alsmaar hoger en hoger. Ik vloog niet in het vlak van de baan van de aarde, maar haaks erop. Vrij snel zag ik dat ik zelfs ons sterrenstelsel verliet. Na enige tijd kwam ik precies terug op de aarde, maar toen ik eenmaal op de begane grond was, verdween die plaat zomaar. Ik stond nu in een straat en ging die door tot ik aan een vrij groot gebouw met een raar opschrift kwam. Eerst had ik het niet door wat er op die plaat stond. Toen zag ik dat er een vrouw naar binnen ging, met een baby in haar armen. Vrij kort nadien kwam diezelfde vrouw terug naar buiten zonder baby, maar met een vrij dikke buik. Toen keek ik nog eens naar dat woord boven de deur. Toen zag ik het, het word was gewoon achterstevoren geschreven, laatipsoH stond er. Dus Hospitaal. Ik ging daar binnen en vroeg wat een instelling dat was. Die vrouw achter de balie zei:"Wel, wie voor iemand wil zorgen, die gaat naar een grote tuin, graaft daar een pakje op en neemt dat mee naar huis. Na enige tijd begint die persoon uit dat pakje te ademen en krijgt die alle nodige zorgen tot die zelf voor zich kan zorgen. Echter na verscheidene jaren komt er een tijd dat dat kind nietmeer voor zichzelf kan zorgen, dan zorgt die moeder terug voor haar kindje tot het zo klein geworden is dat zij er nietmeer kunnen voor zorgen. Dan komt de jonge moeder naar hier en wij brengen dan dat babytje in de moeder, zodat het lichaam alles kan openem. Tot er geen verdikking meer te zien is. Toen liep de wekker af en was ik wakker. Dus...
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Re: droom 097 omgekeerde wereld

Berichtdoor Sheherazade » zo 19 nov 2017, 13:49

Lang verhaal.

Het lijkt mij een vorm van regressie als een kind terug naar de baarmoeder wil.
Klein worden kan ook betekenen zichzelf weg cijferen.
Maar ook een ander tot last zijn.

De vlucht met het magische plankje is realiteitsverlies.
Een plank is ook stijf en dus niet flexibel.
Kan een starre regeling zijn of een beeld van aan een kruis genageld zijn. (de zorg)

De WC is een staat van beschaming, want het is een ernstige inbreuk op de privacy als iemand je stoort op het toilet. Het is ook een beeld van kleur bekennen, want je geeft je bloot.

Een woestijn is een vorm van totale verlatenheid. De dorheid wijst op een gebrek aan levensinvulling.
Het is de staat waarbij de zieke koning het land doet verdorren en de held in het sprookje op zoek moet gaan naar het reddende medicijn.

Misschien was het pakje een zorgpakket?
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Keer terug naar Dromen