Voorspellende dromen en betekenis dromen

Post hier je dromen en discussieer over wat ze betekenen.

Voorspellende dromen en betekenis dromen

Berichtdoor Elsa » ma 24 jan 2011, 13:40

Hallo, ik heb vaak voorspellende dromen en ben sinds kort eigenlijk bekend met Grotebeer.net. Vind het wel fijn / leuk om terug te lezen hoe anderen symbolen interpreteren, hoe summier soms ook voor mij (mijn beleving). Omdat sommige symbolen ook geinterpreteerd kunnen worden in een bepaalde context van een droom. Ervaar mijn dromen vaak als 'lastig', omdat ik er vaak zodanig in mee ga dat ik 's morgens moe wakker wordt en vaak alles nog weet. Met leuke 'echt dromen', is dat prima.. maar nachtmerries en voorspellende dromen of zelfs 'revisie dromen' (terug gaan in de tijd, soms honderden jaren) heb ik vaak het idee een marathon te hebben gelopen.. Met voorspellende dromen is het vaak ontzettend opletten, doorvragen, besef hebben van tijd en plaats en zelfs wie er om je heen een rol spelen. Jammer genoeg tref ik hierin ook wel symbolen in aan die ik nergens kan vinden op het web. Als het om 'uitleg vinden' gaat. Ik vind wel dankzij Internet soms namen van mensen terug en kan daar vinden wie het zijn. Bespreken met andere mensen doe ik nauwelijks tot niet ( zelfs niet met betrokkenen.. een enkeling maar), want dan ben je 'eng'.
Ben benieuwd of er meerderen zijn die dit zo ervaren. Ik weet dat ik hierboven niet erg gedetaillieerd ben. Maar dat komt ook doordat ik wat voorzichtiger geworden ben in het openlijk vertellen van dit 'kunstje'. Ik ben ermee geboren, zoals veel meer eigenschappen, maar niet iedereen wil ermee geconfronteerd worden.

Ik hoor graag van u..
Elsa

Re: Voorspellende dromen en betekenis dromen

Berichtdoor bastiaan » ma 24 jan 2011, 20:34

Voor zover ik weet heb ik nog nooit ervaring gehad met een voorspellende of revisie droom. Lijkt me een indrukwekkende ervaring! Kan je eens een voorbeeld geven van zo'n droom waarin je terug ging in de tijd?

En tja, 's ochtends wakker worden met het gevoel dat je een marathon hebt gelopen lijkt me inderdaad geen pretje. Je gaat immers slapen met het idee om uit te rusten zeg maar :lol:
bastiaan
Beheerder

Berichtdoor yvonne » di 25 jan 2011, 12:19

Ik begrijp dat je de droomsymbolen soms summier vindt. Ze zijn bedoeld als aanwijzingen, dromen zijn zo persoonlijk dat het moeilijk is om een symbool 100% te verklaren. Vaak krijgen mensen door de symbolen nieuwe inzichten of ideeen, waardoor ze er zelf toch uit komen.

Wat een bijzondere gave heb je, ik kan me voorstellen dat dat niet altijd gemakkelijk is. Zo is het met de meeste talenten: je kunt er heel veel plezier van hebben, maar ze kunnen ook een last zijn. Wees niet te bang om er voor uit te komen: je bent wie je bent en dat zou je voor niemand moeten verbergen. En als mensen er niet mee geconfronteerd willen worden, mogen ze dat aangeven. Respect is tweerichtingsverkeer. En ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn die je zullen accepteren en van je zullen houden zoals je bent, maar als je jezelf niet laat zien, geef je ze daar de gelegenheid niet voor.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor Elsa » do 27 jan 2011, 13:14

Hallo! Wat een leuke / aaridge reacties. Bedankt! :D

Er werd gevraagd om voorbeelden. Tsja, ik droom bijv weleens dat ik door de ogen van iemand anders kijk. Ik heb geleerd dan te vragen naar namen, te kijken mnaar mezelf in een ruit of spiegel (als dit voor handen is) en spullen te bekijken.. en de datum en plaats waar ik me bevindt. Hoe gek mensen dan ook een droom op mij weer reageren.. :) (zo van . "wat stel jij vreemde vragen, dat weet je toch?"). Zo heb ik ondermeer gedroomd van een meisje, Margot die werd opgehaald door een militair voertuig (omstandigheden 2e WO) in de Regentesselaan te Utrecht. Zij hield zich schuil bij een treinspoor (oid). Het is maar een voorbeeld.
En over middeleeuwse omstandigheden; varkensschuur waar mensen werden veroordeeld door elkaar: een edel smid had volgens het dorp iets gestolen, hij werd door de inwoners verbannen uit het dorp. Alles kan je dan ruiken en voelen tot aan de schijt waarin je staat toe (jech!!). En je krijgt dan echt een stuk te zien van hoe mensen woonden en sliepen etc.
Ik droomde een keer van een school waar de kinderen van de docente onder de tafel moesten schuilen omdat er militairen binnen kwamen en de boel eens goed onder handen namen (zeg ik dat zo netjes genoeg voor dit forum?). In dit soort enge omstandigheden is het lastig te peilen waar je je precies bevindt en moest ik het hebben van uniformen: Japans.. uniform. Maar datum te pakken krijgen ho maar.. En ik weet nooit zo goed wat ik hiermee moet.. Dit soort dingen / gebeurtenissen / 'events' lijken wel een echo te zijn die ik op pik..
En het maakt ook niet uit waar ik slaap trouwens :)

Ook minder bijzondere dingen hoor.. Mensen die lang en breed zijn overleden volgens mij.. en die ik met naam en toenaam heb kunnen terugvinden in de genealogieen die op het web staan. Sommigen ook niet :) Ik droom niet altijd over rampspoed en ellende gelukkig :) Heb diverse namen en datums ook genoteerd in een boekje, waarin ik het bij hou.. Zoveel mogelijk noteer ik. Stel dat ik er nog iets mee moet doen, dan kan ik het opzoeken.. Maar tot op heden weinig aan gehad, behalve dan voor mezelf.. dingen van me afschrijven.

En ja, het is vermoeiend. Soms ook weleens prettig hoor. Moet bekennen dat er weinig angst aan zit als je een toekomst droom krijgt. In het begin geloofde niik mensen nog weleens die zeiden dat dromen bedrog waren. Alleen nu weet ik wel beter.. Tenminsten, geldt voor de mijne dan. :) En inderdaad sommige symbolen zijn interpretatie waardig en goed te herkennen. Alleen met de dromen waarin ik toekomst letterlijk te zien krijg of geschiedenis data (informatie van en over andere mensen en andere tijden) daar kan ik weinig voor mezelf uithalen. Vindt dit eerlijke gezegd ook weleens irritant .. Haha.. Voel me soms net een soort radio/filmzender die signalen oppikt van beelden van vroeger, die alleen ik kan zien..

Wat betreft respect: Dank je. Tot op heden vn mensen ontmoet die het eng vonden. Zeker als je bijvoorbeeld kan zeggen tegen iemand: "mijn medeleven dat je opa is overleden.. hoe gaat het met je?". En diegene weet zeker dat ik het nog niet kon weten, omdat het die avond net gebeurt is... en ze het zelf net weet. Dat schokt mensen. Ik hou er wel rekening mee. Alleen eh, het is vooral oppassen geblazen voor mij. En ik ben een erg sociaal persoon.. Ik ben ook heel empatisch. En heel af en toe, omdat je zo 'communiceert' met mensen, en in mijn geval lijkt het verder te reiken dan louter "in gesprek gaan", dan vergeet ik weleens dat ik dingen niet 'hoort te weten' van mensen :). Zo heb ik ook in mijn studietijd bijna een stage verknald.. omdat ik eruit flapte bij een medewerker die steeds zat te sniffen, dat ik me best kon voorstellen dat ze het moeilijk had die dag omdat haar vader die dag 2 jaar geleden was overleden.. Ja, Oeps dus.. en dat in een "koffie gesprek". Eh.. dat kan dus niet. Haha.. En ik bedoelde er geen kwaads mee, maar eerder dat je iemand de schouder wilt bieden.. Je kunt je voorstellen dat deze dame uit haar plaat ging.. Meteen een heel gedoe met mijn stage begeleider daar er achteraan.. Als ik eraan erg denk moet ik erom lachen.. alleen toen niet. Maar dat zijn wel dingen die me bijvlijven, al is het inmiddels ruim 12 jaar geleden..
Dat is volgens mij datzelfde zendertje van mij die dingen oppikt.. En ik hou van mensen om me heen. Ik vind het prettig om mensen ook op weg te helpen waar nodig. Heb ook maatschappelijk werk gestudeerd (nota bene). Maar echt delen.. dit soort dingen. Ik krijg dan zoveel signalen binnen.. die niet alleen bij dromen ophouden. En ook mijn vrienden en familie, ook mijn man, hoe lief ze ook zijn, willen dit niet bevatten. Het is eng voor ze. Ik laat hen dan ook in hun waarde en zij mij soms niet.. Maar daar heb ik mee leren leven. Mensen willen liever net met het onbekende geconfronteerd worden.. Wat ik wel doe trouwens, als ik over iemand droom die dichtbij me staat, hen te zeggen dat ik over ze gedroomd heb en ik waarschuw ze dan ook.. Maar dan moeten ze er zelf mee doen wat ze willen.. Dan krijg je wel leuke reacties zoals: "hoe weet jij dat toch", Of : "je weet ook precies steeds wat er bij me speelt.. hoe kan dat toch..?". Dan laat ik dan altijd een beetje in het midden en lachen we weg.. :)
Is het een gave? Of een last? Soms ben ik zo moe, dan wou ik dan het weg was. Maar zo simpel gaat het niet. Ik kan dit niet uitzetten en weet ook niet wat ik ermee moet. Dat is het wel zo'n beetje. Ben niet "Paranormaal", maar gewoon een hollandse meid trouwens. Ik zie dit als normaal en iets wat bij me hoort. En Ben ontzettend blij me jullie reacties! Echt TOP!!!!
Zo fijn om te lezen dat anderen zich hiermee bezig houden en me niet direct eng vinden. Haha.

Overigens zit ik momenteel middenin een verhuizing van Den Haag naar Breukelen.
Als iemand het zou willen, dan zoek ik na de verhuizing even een van mjn boekjes op en wil ik best eens zo'n droom posten op het forum.. Als dat mag..

Ik hoor het wel.

Groeten!! Elsa
Elsa

Berichtdoor bastiaan » do 27 jan 2011, 14:23

Zo, dat is heftig! Als ik je verhaal zo lees hebben we het niet meer over dromen zoals de 'meeste mensen die hebben' . De symbolen die op GroteBeer.Net staan moet je meer zien als communicatie tussen je onderbewuste en jezelf. Wat jij beschrijft valt volgens mij onder een hele andere categorie.

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n gave (want dat is het) in vervelende situaties terecht kunt komen. Zoals dat incident op je stage. Ik denk dat Yvonne helemaal gelijk heeft als ze zegt:

Wees niet te bang om er voor uit te komen: je bent wie je bent en dat zou je voor niemand moeten verbergen. En als mensen er niet mee geconfronteerd willen worden, mogen ze dat aangeven. Respect is tweerichtingsverkeer

Mooi om te zien hoe je ermee omgaat trouwens:

Ben niet "Paranormaal", maar gewoon een hollandse meid trouwens. Ik zie dit als normaal en iets wat bij me hoort.

Dit lijkt me de juiste manier (maar jezelf niet 'te gewoon' vinden he? Dat zou niemand moeten doen) .

Trouwens, het kunnen ontvangen van extra signalen kan in het dagelijks gebruik erg handig zijn. Lijkt me dat je in veel gevallen dingen weet die de desbetreffende persoon nog niet eens in de gaten heeft! Dat zal in eerste instantie leiden tot onbegrip.

en wil ik best eens zo'n droom posten op het forum.. Als dat mag..

graag zelfs ;)

En dan nog dit. Toen ik jou verhaal las schoot er iets door mijn hoofd. Ik heb ooit eens iets gelezen over de Akasha kronieken (ookwel book of life). Heb je daar ooit van gehoord?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Akashakroniek

Succes met je verhuizing. We zien je wel weer verschijnen!
bastiaan
Beheerder

Berichtdoor yvonne » vr 28 jan 2011, 12:36

Ik ben het met Bastiaan eens dat jouw dromen toch wel een categorie apart zijn. Je lijkt idd wel op een soort antenne die vanalles oppikt, een soort echo's van gebeurtenissen die jij opvangt. Lijkt me aan de ene kant heel bijzonder en aan de andere kant heel vermoeiend omdat je er dan niks mee kunt.

Ik snap dat mensen nogal eens schrikken als je vertelt over dingen die je niet kunt weten. Voor veel mensen is het denk ik ook intimiderend:"Weet ze wat ik denk?" Alsof je eigen gedachten niet meer prive zijn. Misschien is het een goede tactiek om het over een algemenere boeg te gooien als mensen je nog niet zo goed kennen. Dat je iets zegt in de richting van "Ik zie dat je niet lekker in je vel zit, gaat het? Wil je ergens over praten, kan ik iets voor je doen?" Dat doe ik ook weleens als ik weet dat mensen niet zo 'esoterisch' ingesteld zijn, maar ik ze toch wil wijzen op de emotionele achtergrond van hun kwalen. Dan zeg ik "Het schijnt dat pijn in je schouders betekent dat je de ellende van anderen op je schouders neemt." Dat is iets neutraler en ik denk dat dat mensen de ruimte geeft om zelf met het verhaal te komen ipv afgeleid te worden en te schrikken van wat jij opppikt. Als je iemand beter kent, komt er vaak vanzelf een vertrouwensniveau waarop je meer over jezelf kunt vertellen. Wat mensen daar dan mee doen, is aan hun.

En wie het ook is: verwacht altijd dat mensen je in je waarde laten. Dat is een basisrecht dat je hebt. Wat overigens voor mijn gevoel niet betekent dat mensen er geen grapjes over mogen maken, ze mogen je alleen niet kwetsen. En hoe beter jij jezelf kunt accepteren hoe je bent en hoe meer je van jezelf houdt zoals je bent, hoe gemakkelijker anderen je zullen accepteren en hoe minder het je interesseert.

Ja, leuk is dat he, om anderen tegen te komen die voor dit soort dingen openstaan? Ik voelde me vroeger vaak een beetje eenzaam omdat ik mijn interesse voor spirituele dingen niet echt met iemand kon delen. Maar hoe meer ik het ging uitdragen, hoe meer mensen ik ontmoette die op dezelfde golflengte zaten. Zo schijnt het nou eenmaal te werken :)

Ik moet er vandoor, er staat een klein dwergje aan mijn computer te huilen... :s Succes met de verhuizing en tot gauw!
yvonne

Berichtdoor Elsa » do 03 feb 2011, 10:39

Hi allebei (Yvonne en Bastiaan)!!

Ik zit inmiddels tussen de dozen. Maar kon het niet laten om toch even te gaan kijken op Grotebeer.net. :) Wederom enorm bedankt voor de reacties. Ik herken er veel in en heb er veel aan. Ach ja, en wederzijds respect en 'in de waarde laten'. Ik heb veel tijd doorgebarcht in het Westen van Nederland.. daar is, op welk communicatie niveau ook het respect voor elkaar soms ver te zoeken... Ik zie er de ironie wel van in. En ben het met Yvonne eens dat je het recht hebt op in je waarde gelaten te worden. Gelukkig ben ik intussen wel beter geworden in mezelf wat meer af te sluiten.. Ook in het niet mededelen van zaken die ik oppik voor /van anderen (anders blijf je bezig).. al blijf ik een open persoonlijkheid, ook voor 'onbekenden'. Dat wordt me weleens gezegd.. (zomaar uit het niets. Levert soms wel grappige situaties op).

Gisteren nog een droom gehad voor een vriend van mij. Die lijkt thuis te zitten met een burn out en werkt overdag met veel mensen. Ik droomde dat hij in het midden van een kamer zat op een soort feestje. Enkele mensen kende ik en een heleboel niet. Ze hadden allemaal draden aan zijn hoofd vast zitten en trokken er steeds aan. Terwijl hij daar zat en beleefd knikte en glimlachte naar de mensen. Zijn hoofd ging steeds van de ene naar de andere kant.. En zijn lijf zat stil. Zijn vader gilde boven alle mensen uit dat hij geweldig was en dat hij van alles goed deed. En ik kreeg op een gegeven moment een doos van hem.. met lege inhoud. Hij keek naar me met tranen in zijn ogen terwijl ik zei: "ik ben blij met de lege doos, alleen dat ik wou dat ik een schaar voor je had".

Deze droom zat vol duidelijke symbolen.. :) En ik heb de droom gedeeld met diegene voor die bedoeld was.. Hij antwoordde me met: dat hij blij was dat ik de droom met hem deelde en "ik denk dat ik die schaar wel ga nodig hebben".

Overigens heb ik mijn dromen boek nog niet gevonden. Dozen genoeg om door te zoeken :) Maar hou me aan mijn belofte. Ik ga er een stel opzoeken en posten..

By the way Bastiaan, ik kende het boek nog niet. Zal het eens op gaan zoeken.. Ben benieuwd :)

Hele fijne week en hele fijne dromen!! En tot mails.
Elsa
Elsa

Berichtdoor yvonne » vr 04 feb 2011, 12:28

Hoi Elsa! Leuk dat je er weer bent. Wil het een beetje vlotten met het uitpakken? Ik voel me altijd helemaal ontheemd als alles een rommel is om me heen. Als ik maar alvast 1 kamer heb die netjes is, kan ik weer een beetje bijkomen :) En ik raak helemaal gefrustreerd als alles nog in dozen zit. Net dat ene dat ik dan nodig heb, zit dan nog ingepakt, maar waar...? Stimuleert dan wel weer heel goed om uit te pakken! :D

Voor je vriend: touwtjes doorknippen! Staat een hele goede visualisatie voor op de site. En doosjes teruggeven lijkt me voor hem ook heel nuttig. Arme jongen, geeft zoveel weg dat hij niks meer over heeft! Laat 'm maar 1000 keer "Ik ben belangrijk" voor zichzelf herhalen, dan houdt ie misschien zelf ook nog wat over :D

We zien je dromen wel verschijnen als je ze weer gevonden hebt (klinkt heel dramatisch, dat je je dromen kwijt bent... :mrgreen: )

Jij ook een heel fijn weekend en rustgevende dromen. Tot gauw!

Groetjes,
Yvonne
yvonne

Berichtdoor m!rj@m » vr 04 feb 2011, 19:46

ik lees je bericht nu pas :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik las je 1e stukje en dacht een verhaal over mijzelf te lezen :shock:
De dromen uit de oudheden heb ik dus ook en is door mijn gids uitgelegd als zijnde herinneringen van je ziel uit vorige levens.
Zo had ik mijn hele leven dromen over de Maya's.
Ik was daar een hogepriester en als ik nu zie hoe ik ben snap ik niet hoe ik zo gruwelijk kon zijn,maar goed dit was het 1e zielenleven dus mijn ziel had nog niks geleerd.
Ook droom ik dingen die gaan gebeuren.
Maar ook verwerkingsdromen van de dag en dromen van je onderbewuste om je wat duidelijk te maken.
Inmiddels heb ik met behulp van mijn gids mijn ziel geholpen met de vorige levens te verwerken en nu ga ik dus verder met deze :mrgreen:
Dromen die uit mijn onderbewuste komen herken ik als zodanig en als ik geen uitleg kan vinden plaats ik ze hier. :mrgreen:

Tip: dromen kun je ook enigsinds sturen vooral de dromen uit je vorige levens.
Als je telkens weer dezelfde hebt kun je jezelf aanleren om wakker te worden.
Dit deed ik met de Maya dromen aan gezien ik echt gruwelike dingen deed met mijn gevangen.onder het mom van de goden te vriend houden.
Als ik die droom droomde stopte ik de droom.
En op een gegeven moment kwam het niet meer terug.
Het besef dat het herinneringen zijn werkt al helend trouwens.

Ik hoop dat je wat met mijn verhaal kan ;)
In lak'ech Afbeelding (ik ben de andere jij)
m!rj@m

Berichtdoor Elsa » zo 13 feb 2011, 13:22

Hi Mirjam,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook een aantal topics van jou gelezen. Alleen vind ik Yvonne haar antwoorden altidj zo treffend en to the point :) Niets meer aan toe te voegen :)
Het kan inderdaad zijn, dat vorige levens ook voorkomen in dromen. En dank voor jouw manier van omgaan hiermee. Ik heb ook weleens van mensen gehoord dat je meer moet proberen bewuster om te gaan met dromen door letterlijk 'ermee te stoppen', 'de schaar erin te zetten'. etc. Ik weet ook mezelf uit dromen te krijgen, alleen -hoe zal ik het zeggen- , als ik dan wakker ben en weer ga slapen gaat de droom verder 'of' ook leuk.. (NOT), dan is het als een soort truckage-- je denkt dat je eruit bent en wakker bent in je eigen omgeving, maar in de praktijk slaap je nog steeds en ben je nog in de droom- maar in een ander kamertje..
Ik kan er nu meer om lachen. Maar dan is het weleens lastig om uit een droom te komen. Als het als een droom is... En eerlijk gezegd, heb ik liever gewoon 'dromen'.
Ik merk vaak dat als ik er niet doorheen ga- door zo'n levendige droom- ik het 3x zo heftig op mijn bord krijg :p Heb vaak het idee dat ik door andermans ogen meekijk en het niet altijd ' ik ' was. Daar zie / voel ik wel verschil in. Dan ziet / voelt / ruikt alles bekend. Zoals je wakker door het leven gaat. Of zelfs, zoals je soms mensen tegenkomt en weet: "ik heb jou eerder ergens gezien". Dat is ook weleens verwarrend.. Tenminste.. zoals ik in het begin schreef, alsof ik de marathon gelopen heb.. of eigenlijk alsof ik niet geslapen heb en gewoon doorgeleefd heb.

Ik herken overigens wel iets uit jouw Maya droom. Danwel in een latere periode: Middeleeuwen. Ik was rechter (de hoofd-afhak variant) en ik was niet fair. Deze droom heb ik vaker gehad en ik kwam er ook een stel mensen in tegen die ik in mijn wakende leven tegen ben gekomen. Sommigen ook niet. Het is maar een van de dromen natuurlijk. In het begin dacht ik ook eerst mensen misschien teveel te beoordelen /of veroordelen. Maar 'gezien ik niet zo in elkaar zit'als persoon, bleek ik hier ontzettend naast te zitten in 'wakende staat'. En haha, het was best lastig erachter te komen in welke tijd je droom leeft als je je in de Middeleeuwen waant.. Dan kijken mensen je niet alleen gek aan, maar riskeer je ook dat je eigen geloofwaardigheid en leven in gevaar is. Maar goed, dat is weer een ander hoofdstuk :roll:

Best leuk toch wel om iemand te ontmoeten online die ook dit meemaakt /meegemaakt heeft. Thanks.
:D

Mijn dromen boekje nog niet teruggevonden. Haha, ik ben inderdaad mijn dromen even kwijt. Maar 'ze hebben me weer gevonden hier in Breukelen'. Ik ben in een nieuw boekje begonnen. Vannacht had ik er weer een, waar ik weer niets mee kon.. maar heb de gegevens wel getraceerd op Internet.. Dit voelde wel weer als een droom die ik vaker ga krijgen en die zich dan verder uitspeelt (als of middenin een film zit.. geavanceerde 3D zeg maar). Dit was hem:

13 feb 2011
Gedroomd over Soldaat Jaeger (blond, postuur slank/tenger.knap!), gelegerd gedurende WO I (zag ik aan posters op muren en krant op tafel), die engels sprekend zich tussen duitsers begeeft en veel taalfouten maakt onder de duitse militairen. Hij probeert zich voor te doen als Duits militair. Zich zelfs voor te doen en voorstelt aan mensen als NSB’er en het voelt voor de soldaat als land verraad. Toch gaat diegene door om vertrouwen te winnen, informatie te verkrijgen in deze oorlog. De droom hield op toen de soldaat van achter een houten schot drie soldaten zag die duidelijk samen de nacht met elkaar wilden doorbrengen.
Gevonden op Internet(maar geen idee of het dezelfde Jaeger is, geen geboortedatum /plaats kunnen vragen): http://www.greatwar.co.uk/westfront/yps ... rreact.htm
Elsa

Volgende

Keer terug naar Dromen