Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Alles over Reiki.

Re: Mooie, indrukwekkende, speciale Reiki ervaringen

Berichtdoor droombelever » ma 15 dec 2014, 09:15

Tja, ik weet niet of dit ook onder reiki valt, maar het is wel het vertellen waard vind ik.
Het was ergens in 1975 en ik denk dat het ergens tussen maart en juni was. Ik had toen amper twee jaar ander werk, (was op dat werk in 1973 in maart begonnen)
Het was tijdens de middagpauze, maar ik had die bepaalde (weet echt nietmeer welke dat het nu juist was) dag een halve dag verlof genomen. Dus ik ga daar in de wijk naar de plaatselijke winkel en deed daar al mijn boodschappen. Ik ga van daar dan naar huis. Daarbij kom ik voorbij een vrouw die staat te roepen en tieren. Ik stop en kijk haar onwillekeurig aan (doe ik anders nooit, ik laat zulke mensen voor wat ze zijn). Nu dus niet. De vrouw kijkt me aan en zegt:"Mijne hond die is daar en die luistert nooit. Hij is ontsnapt en nu krijg ik hem nietmeer binnen". Ik vroeg haar of haar hond soms die poedel was die daar aan een boom aan het snuffelen was. Dat bleek haar hond te zijn. Ik fietste tot aan die hond. Zette mijn fiets op z'n staander en ging naar die hond toe.
Ik keek die hond recht in de ogen en vroeg meteen:"Wel hondje, waarom luister je niet naar het vrouwtje"?
Die hond keek me aan, precies of die zei:"Ze is me veel te wild, ik mag niks".
Toen zei ik:"Kom, we gaan samen naar het vrouwtje en zij zal blij zijn dat je terug thuis bent. En bijten is niet netjes, dat hebben de mensen niet graag. Dat mag je nietmeer doen he". Die hond ging netjes met me mee. Toen we aan dat huis waren deed ik snel teken dat die vrouw moest zwijgen. Dan keek ik nog eens naar die hond, en zei:"Kom, je zijt nu thuis, wees braaf en ga schoon naar binnen. En zij lief voor het vrouwtje, begrepen"? De hond keek me nog één keer aan en ging netjes naar binnen.
Dan kwam die vrouw naar me toe en zei:"Hoe heb je dàt gedaan? Want hij bijt iedereen". Ik zei toen:"Gewoon kalm en vriendelijk zijn, maar wel laten voelen dat je baas bent en zeker niet laten voelen dat je schrik hebt van honden. Want als je schrik heb van de hond, dat ruikt die en gaat die eerst grommen en als je dat signaal verkeerd interpreteerd, dan gaat die over op bijten. Gewoon omdat de hond bang is van je en zich op die manier verdedigd". Toen ben ik terug naar mijn fiets gegaan en dan naar huis gereden.
Jaren later kwam ik per toeval die vrouw terug tegen. Ik had ze eerst niet herkend, maar zij mij wel. We geraakten aan de babbel. Toen zei zij:"Weet je nog, mijn hond? Wat heb je er mee gedaan? Want hij was tot aan zijn dood altijd heel lief, en heeft niemand nog gebeten". (of dat laatste waar was, kan ik natuurlijk niet controleren, dus ik vertrouwde die vrouw erop dat zij de waarheid sprak).
Dromen zijn niet altijd bedrog. Ze kunnen ook voorspellend, waarschuwend of lerend zijn. Heb ik alledrie reeds enkele keren mogen ondervinden.
droombelever

Berichtdoor yvonne » ma 15 dec 2014, 09:26

Wow, dat is inderdaad een heel bijzondere ervaring droombelever! Je bent de doggy whisperer! :D
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.
yvonne

Berichtdoor Sheherazade » ma 15 dec 2014, 10:02

Heel mooi verhaal.

Laatst stond ik in een winkel aan de kassa.
Een vrouw met een zoontje voor mij.
Het kind werd onophoudelijk bestookt door commando's op luide toon, want het "luisterde nooit".
Het ventje dat helemaal niet ongewoon vervelend of onrustig was, rende in een onbewaakt moment naar buiten in de zon en speelde met andere kinderen. In een winkelcentrum is weinig gevaar, op bejaarden met formule 1 scootmobieltjes na. De vrouw begon weer te roepen "hier komen en niet naar buiten".

Ik kon dat ventje heel goed begrijpen, ik zou ook naar buiten zijn gelopen.
Ver van dat commanderende mens.
Geen reeks dromen in een post plaatsen.
Een oester maakt van haar probleem een parel
Sheherazade

Berichtdoor Dream-Girl » vr 26 dec 2014, 08:37

Dat is wel gaaf!
Dream-Girl

Vorige

Keer terug naar Reiki